KPO_barwy RP_NextGenerationEU_poziom_zestawienie_podstawowe_ CMYK_1

Zakres robót

TOM 1 RYS. 1.0

1.1.         Ogólne informacje o Kontrakcie.

Inwestycja zlokalizowana jest w sąsiedztwie miasta Szczecinek, siedziby powiatu szczecineckiego. Miasto Szczecinek położone jest na pograniczu Pojezierza Drawskiego i Pojezierza Szczecineckiego, pomiędzy trzema jeziorami: Trzesiecko, Wielimie i Wilczkowo. Przez miasto przebiega droga krajowa nr 11, w tym odcinek drogi ekspresowej S11 oraz droga krajowa nr 20, a swój bieg rozpoczyna droga wojewódzka nr 172.

Opis i charakterystyka  zadania inwestycyjnego:

Zadanie polega na zaprojektowaniu, uzyskaniu wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i prawomocnych decyzji administracyjnych, budowie w/w odcinka oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Projekt i budowa obwodnicy miejscowości Szczecinek w ciągu drogi krajowej nr 20 obejmuje w szczególności:

  1. Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
  2. Roboty przygotowawcze.
  3. Roboty drogowe w zakresie:

  • budowy odcinka obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 20 długości około 4,4 km,
  • budowę węzła drogowego Szczecinek Południe,
  • przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną obwodnicą,
  • budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych,
  • budowy wjazdów i zjazdów awaryjnych,
  • zaprojektowanie i wykonanie SZR.

  1. Budowę obiektów inżynierskich.
  2. Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
  3. Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
  4. Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
  5. Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
  6. Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
  7. Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
  8. Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
  9. Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
  10. Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
  11. Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia obwodnicy do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu obwodnicy do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
  12. Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
  13. Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
  14. Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Projektowane obiekty inżynierskie to:

Lp.Kilometraż orientacyjny wg Koncepcji programowejPrzeszkoda
(kolizja trasy głównej z przeszkodą)
Rodzaj obiektu inżynierskiego
11+281,97 Trasa główna, obiekt mostowy w ciągu drogi DK20 z:
- szlak migracji dużych zwierząt
PZDd (E-1)
22+016,12 Trasa główna,
Obiekt mostowy w ciągu drogi DK20 z:
- projektowana droga DG-2
- linia kolejowa nr 405
- projektowana
WD(W-2)
33+220,29 Szlak migracji dużych zwierząt, obiekt mostowy z: trasą główną DK20 PZGd (WE-3)
49+190,67 wg km drogi S11 Trasa główna, obiekt mostowy w ciągu drogi DK20 z:
- dojazd pod przęsło przyczółka
- droga ekspresowa S11
- dojazd pod przęsło przyczółka
WD(WŁ-L-4)

Definicje:
PZDd (E) – przejście ekologiczne dolne
PZGd (WE) – przejście ekologiczne górne
WD(W-2) – wiadukt drogowy
WD (WŁ) – wiadukt drogowy w ciągu łącznicy

 

Dodatkowo planowane jest wykonanie przepustów o funkcji ekologicznej wg zestawienia poniżej:

Lp.Przewidywany kilometrażPrzeszkodaPrzewidywany przekrój poprzeczny
(światło przepustu)
(wys., szer.)
10+458,54 Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków 1,9x1,9
22+118,93 Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków 1,9x1,9
32+744,09 Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków 1,9x1,9
44+062 Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków 1,9x1,9
54+063,70 Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków 1,9x1,9