1.1. Ogólne informacje o Kontrakcie.
Inwestycja zlokalizowana jest w sąsiedztwie miasta Szczecinek, siedziby powiatu szczecineckiego. Miasto Szczecinek położone jest na pograniczu Pojezierza Drawskiego i Pojezierza Szczecineckiego, pomiędzy trzema jeziorami: Trzesiecko, Wielimie i Wilczkowo. Przez miasto przebiega droga krajowa nr 11, w tym odcinek drogi ekspresowej S11 oraz droga krajowa nr 20, a swój bieg rozpoczyna droga wojewódzka nr 172.
Opis i charakterystyka zadania inwestycyjnego:
Zadanie polega na zaprojektowaniu, uzyskaniu wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i prawomocnych decyzji administracyjnych, budowie w/w odcinka oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Projekt i budowa obwodnicy miejscowości Szczecinek w ciągu drogi krajowej nr 20 obejmuje w szczególności:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie:
- budowy odcinka obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 20 długości około 4,4 km,
- budowę węzła drogowego Szczecinek Południe,
- przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną obwodnicą,
- budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych,
- budowy wjazdów i zjazdów awaryjnych,
- zaprojektowanie i wykonanie SZR.
- Budowę obiektów inżynierskich.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
- Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
- Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
- Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia obwodnicy do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu obwodnicy do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Projektowane obiekty inżynierskie to:
Lp. | Kilometraż orientacyjny wg Koncepcji programowej | Przeszkoda (kolizja trasy głównej z przeszkodą) | Rodzaj obiektu inżynierskiego |
---|---|---|---|
1 | 1+281,97 | Trasa główna, obiekt mostowy w ciągu drogi DK20 z: - szlak migracji dużych zwierząt | PZDd (E-1) |
2 | 2+016,12 | Trasa główna, Obiekt mostowy w ciągu drogi DK20 z: - projektowana droga DG-2 - linia kolejowa nr 405 - projektowana | WD(W-2) |
3 | 3+220,29 | Szlak migracji dużych zwierząt, obiekt mostowy z: trasą główną DK20 | PZGd (WE-3) |
4 | 9+190,67 wg km drogi S11 | Trasa główna, obiekt mostowy w ciągu drogi DK20 z: - dojazd pod przęsło przyczółka - droga ekspresowa S11 - dojazd pod przęsło przyczółka | WD(WŁ-L-4) |
Definicje:
PZDd (E) – przejście ekologiczne dolne
PZGd (WE) – przejście ekologiczne górne
WD(W-2) – wiadukt drogowy
WD (WŁ) – wiadukt drogowy w ciągu łącznicy
Dodatkowo planowane jest wykonanie przepustów o funkcji ekologicznej wg zestawienia poniżej:
Lp. | Przewidywany kilometraż | Przeszkoda | Przewidywany przekrój poprzeczny (światło przepustu) (wys., szer.) |
---|---|---|---|
1 | 0+458,54 | Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków | 1,9x1,9 |
2 | 2+118,93 | Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków | 1,9x1,9 |
3 | 2+744,09 | Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków | 1,9x1,9 |
4 | 4+062 | Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków | 1,9x1,9 |
5 | 4+063,70 | Szlak migracji płazów, gadów i małych ssaków | 1,9x1,9 |